Őszi túra Zalaváron

Dátum: 2019-12-27

A 3. osztály közös története:

Egy szeptemberi napon az iskolánk tanulói túrázni mentek Zalavárba. Reggel kisbusszal utaztunk a Kis-Balatonig.

A tónál Tamás bácsi távcsőjével néztük a vízi madarakat. Még a parton is vártak bennünket hattyúk és kacsák! Milyen bátrak voltak! Innen tovább sétáltunk a zalavári plébánia udvarába. Hű, de meleg volt már! Ott ettük meg a finom paprikáskrumplit. De jól esett! Aztán várt minket a hűvös templom. Szépségén mindenki elcsodálkozott. A szentmisén együtt énekeltünk, imádkoztunk a tanév sikeréért. Az udvari játékokban is jól éreztük magunkat.

Uzsonna után mindenki hazautazott, és otthon boldogan meséltünk a zarándoklatról.

Bogdán Dominik 4. oszt.:

Az egyik csütörtökön elmentünk túrázni a Kis-Balatonra meg Zalavárba.

Sokat gyalogoltunk, jól elfáradtunk. Amikor elérkeztünk a Kis-Balatonhoz, megpihentünk, játszottunk, aztán megnéztük a kacsákat és láttunk hattyúkat is. Aztán lassan megérkeztünk Zalavárra a plébániához, ahol ebédet ettünk, majd játszottunk. Utána imádkoztunk a templomban. Később még játszottunk, uzsonnáztunk, aztán busszal elmentünk haza.

Hát én nagyon jól szórakoztam! Alig várom a legközelebbi túrát!

Csikos Flóra Petra 4. oszt.:

Egy őszi napon elmentünk az iskolával túrázni. Az iskolától indultunk és Zalavárig mentünk.

A Kis-Balaton Háznál megálltunk pihenni. Megnéztünk odabent egy szép kisfilmet, ami a Kis-Balatonról szólt. Utána a játszótéren még egy kicsit játszottunk, aztán már mentünk is tovább. Láttunk bivalyokat is meg teheneket. Odaértünk Zalavárra és megpihentünk a Plébánián. Egy picit vártunk és amikor megérkezett minden osztály, akkor megebédeltünk. Finom paprikás krumpli volt az ebéd. Utána kicsit még játszottunk, majd elmentünk a zalavári templomba. Imádkoztunk, énekeltünk, aztán még visszamentünk egy kicsit pihenni, játszani, uzsonnázni. Azután a garabonci, nagyradai, orosztonyi, kerecsenyi és mi, zalaszabari gyerekek kimentünk az arrafelé kanyarodó autóbuszhoz és hazautaztunk. A dióskáliak, és egeraracsaiak másik busszal mentek.

Nagyon jó volt ez a kirándulás!

Horváth Tamás 4. oszt.:

Egyszer elmentünk a Kis-Balatonra. Végig gyalogoltunk a bemutató házig.

Ott a játszótéren megpihentünk, játszottunk, és utána megnéztünk egy természetfilmet. Innen tovább gyalogoltunk Zalavárig a plébániához. Itt jót pihentünk, várakoztunk a többiekre, aztán megebédeltünk. A templomban részt vettünk a egy közös szentmisén, ahol ministráltam is. Olyan gyönyörű volt a templom, hogy csak csodálni tudtam! Mise után meguzsonnáztunk, és egy fél órát még játszhattunk. Ebben a félórában történt a következő eset: ahogy rugdostam a labdát, felrepült a fára a labda. A tanár úr felmászott a fára érte, és közben a karján lett egy seb, de ezen kívül kutyabaja sem volt. Mindenki megtapsolta.

Ez a nap nagyon jó volt.

Szöllősi Mónika 4. oszt.:

Egy őszi reggelen (csütörtökön) elmentünk a Kis-Balatonhoz és Zalavárba.

Az út nagyon hosszú volt, de mégis jó volt sétálni, mert hattyúkat, kacsákat és még bivalyokat is láthattunk és ez nagyon izgalmas volt. Utána elmentünk a zalavári templomba, ahol szentmisén vettünk részt, amelyet István atya tartott. Az udvaron megebédeltünk, aztán labdáztunk és utána még sokáig játszottunk. Később meguzsonnáztunk és autóbusszal hazajöttünk.

Nagyon jó volt Zalavárban és a Kis-Balatonon lenni, és alig várom, hogy legközelebb is újra elmenjünk.

Seláf Bonifác 4. oszt.:

Már nagyon vártam az őszi túrát.

Csütörtökön szépen elindultunk gyalog az iskolából. Félúton láttunk egy hattyút a parton. Amikor hátra néztem, hogy hol van, már az út másik felén volt. Egyszer csak odaértünk a Kis-Balaton Házhoz. Bementünk a múzeumba és körbesétáltunk benne, aztán megnéztünk egy jó természetfilmet a Kis-Balaton élővilágáról. A múzeum udvarán volt egy jó játszótér, ahol megpihentünk, és kipróbáltuk a játszóeszközöket. Utána elindultunk a zalavári plébániára, ahol megebédeltünk, majd játszottunk. Azután részt vettünk egy szentmisén a zalavári templomban. Mise után uzsonnáztunk és játszottunk még kicsit, aztán hazamentünk.

Nagyon várom a következő őszi túrát.